Bir Reklam Biriminden $20,000 Nasıl Kazanılır

Brian Blondy, May 14, 2018

Giriş

 

Deneyimlerimize göre, bir websitesini kurmak çok kolay. Ya Wix ya da Squarespace gibi akıllı hazır taslaklar aracılığı ile kendiniz kurabilir, ya da ihtiyaçlarınızı karşılayacak bir site yaratması için bir web tasarımcısını işe alabilirsiniz. Sonuç çoğunlukla, sınırlı deneyim sunan meşakkatli bir proje olur.

Ancak işlerin esas zorlaştığı nokta, site trafiğinden para kazanma (monitizasyon) yoluyla gelir oluşturacak olan sadık bir kullanıcı temelini kurmak.

Dünya çapında farklı büyüklüklerdeki yayıncılar ile çalışmamız sonucu; yayıncıların etkili bir para kazanma (monitizasyon) stratejisine ve bunu takip eden gelir akışına ulaşabilmelerinde yardımcı olacak şeyin, tutarlı ve kararlı içerik oluşumu ve yayıncılığı kullanarak bir ziyaretçi temeli oluşturma olduğu anlayışına vardık.

Düzenli bir orijinal yayın içeriği akışı olmadan, siteniz para kazanmaya (monitizasyon) yetecek kadar ziyaretçiyi çekmeyecek ve elinde tutamayacaktır.

Bu yazının amacı; websitenizi yeni finansal başarı seviyelerine taşımak için, yayınlanmış içeriğinizi kullanmanın önemini vurgulamaktır. İçerik stratejinizin planlaması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi, para kazanma (monitizasyon) stratejinizin nihai başarısını etkileyecektir.

Bu makalede, içeriğin web trafiğini sağlayan en temel şey olduğunu ve eşsiz bir içerik ile websitenizdeki trafiği artırmanın, websitenizden para kazanımını artırmanın birinci katalizörü olduğunu inceliyoruz.

Eğer hedefiniz, bir reklam biriminden yılda $20,000 USD veya daha fazlasını kazanmak ise; sizi finansal hedeflerinize websitenizle ulaştıracak gerekli adımları ve çıkarımları planlamaya ve uygulamaya nasıl başlayacağınızı öğrenmek için; okumaya devam edin.

 

İçeriğin Önemi

İçeriğin; finansal büyümenizi uzun vadede götüren bir yakıt olduğuna inanırız.

İçerik odaklı stratejiyi benimseme kararı; içeriğinizin, yaptığınız her şeyin merkezinde olması çabasını ve firmanızın/websitenizin yeni müşteriler/okuyucular çekmeyi hedeflediğini gösterir.

Websitenizin temsil ettiği her şey, içeriğiniz aracılığıyla yayınlanır ve sonucunda da, reklam birimlerinizi gören ve muhtemelen onlara tıklayacak olan ziyaretçileri websitenize çekmek için büyütülür. İçeriğiniz ne kadar güncel ve ilgi çekici olursa, o kadar çok ziyaretçi websitenize gelir ve CPM fiyatlarınız, doğrudan satış ve programatik pazarlar üzerinden satın alma için bir o kadar değerlenir.

Reklam Birimlerinizin Finansal Değeri Olması için; İçeriğinizin:

  • Sık aralıklarla yayınlanması
  • Hedef kitleniz ile alakalı ve eşsiz olması
  • İyi bir şekilde yazılmış ve dil bilgisi kurallarına uygun olması
  • Orijinal olması – üçüncü taraf kaynaklardan toplanmamış olması
  • Zamanlı ve amacının bilincinde olması
  • Zorlu veya popüler/ilginç bir konuyu açıklama, çözme veya aydınlatmada kullanışlı olması
  • Düzgün referanslandırılmış olması gerekir.

 

Mükemmel İçeriğin Temel Avantajları:

  • SEO (Google, Bing, etc.) üzerinden sitenize yeni trafik
  • Daha yüksek CTR’lar
  • Websitenizi belirli konular üzerinde öncü olarak tanıtmak
  • Her yeni içerik, websiteniz için ayrı bir gelir akışı olarak hareket edecektir
  • Reklam birimleriniz için daha yüksek CPM’ler
  • Sosyal etkileşim – Çevrimiçi sosyal ağlarda paylaşımlar

 

İçerik Stratejinize Odaklanma

Hedef kitlenizi çekmek için; işletmenizin içeriğini oluşturmak etkili bir pazarlama stratejisinin büyük bir parçasıdır. İyi içerik oluşumunun temel amacı, mevcut ve ideal okurların/müşterilerin ihtiyaçlarını ve ilgilerini karşılayan paylaşımlar yayımlamak olmalıdır.

İçeriğiniz sayesinde firmanız, isteklerini ve potansiyel işletme ihtiyaçlarını zenginleştirecek etkileyicileri arayan ilgili bireylere ulaşmak için, harika bir fırsata sahip olacaktır.

Buradaki püf nokta, spesifik ve belirli konu alanları etrafında toplanmış bir içerik planı oluşturabilmek için; içerik pazarlama stratejinizi iyi bir şekilde ayarlamaktır. Bunun temel avantajı, tutarlı bir planda yayımlamak ve Google’ın arama sonucu algoritmaları tarafından, kullanıcı arama sonuçlarında, etkileyici ve kararlı bir yayıncı olarak kategorize edilmeye başlamaktır.

Google, eninde sonunda içeriğinizin konu tutumluluğunu fark edecek ve paylaşımlarınızı içeriğinizin konu odağına ilişkin arama sonuçlarında toplamaya başlayacaktır. Bunu başarırsanız, kazanan bir içerik oluşturma stratejiniz var demektir.

Eğer yeterince kullanıcı, içeriğinize tıklamaya başlarsa o zaman, güzel günler gelmeye başlar.

  • Paylaşımlarınızın arama sonuçlarında daha yüksek arama sıralaması
  • İşlediğiniz ana konular üzerine bir etkileyici olarak, sektörünüzde daha iyi bir statü
  • Websitenizin reklam birimleri için daha yüksek CPM’ler

 

Yeni Para Kazanma (Monitizasyon) Stratejiniz

İçerik stratejiniz yerinde olduğu an, para kazanma (monitizasyon) stratejisini düşünmeniz gerekir. Websitenizden para kazanmanızın (monitizasyon) birçok yolu var. Tabii ki ilk önce, sayfalarınızdaki uygun reklam alanlarını belirlemeniz ve hangi alanların premium oranlarda; hangilerinin ise daha düşük fiyatlarla ikincil olarak satılacağını karar vermelisiniz.

Para kazanma (monitizasyon) stratejiniz, yüksek bir ihtimalle, doğrudan ve dolaylı satımın bir kombinasyonu olacaktır. Bu yazının yararı için, özellikle de Google AdSense ve DoubleClick aracılığıyla, dolaylı kanallar metoduna odaklanacağız.

Dolaylı yolu seçerken, farklı platformlar üzerinden içerikten para kazanmanın (monitizasyon) platform politikalarını dikkate alın. Her platform; reklam sayfanıza yerleştirilen reklam birimlerinin, etrafındaki içeriğe olan oranına belirli bir düzeyde izin verir. Örneğin Google, sayfanın %50’sinden fazlasının içerik olmasını zorunlu kılar. Ek olarak, her platformun para kazanma (monitizasyon) stratejinizin başarısını belirleyecek kendi reklam yerleşimi politikasına dikkat edilmelidir.

 

Yılda $20,000 Kazanmak, Günde $55 Kazanan Bir Reklam Birimiyle Başlar!

Diyelim ki içerik stratejinizi ve para kazanma (monitizasyon) stratejinizi tamamen düzene soktunuz. Bir reklam biriminden dolaylı/programatik kanallar aracılığıyla $20K kazanmak için, tam olarak ne yaparsınız? Beklentileriniz ne olmalı?

Önce, büyük hedefimizi daha küçük hedeflere bölmeliyiz. Yani istediğiniz rakam yılda $20K ise, bu rakam günlük bazda ne olur?

Ulaşmak istediğimiz; günlük $55’lık bir gelir. (Yılda $20,000 / 365 gün)

Günde $55 kazanabilmeniz için olması gerekenleri gösterecek olası senaryolar oluşturduk:

  • Sitenizde günde $1 kazanan 55 sayfa
  • Her biri günde $0.50 kazanan 110 sayfa
  • Her biri günde $0.25 kazanan 220 sayfa

Takip etmeniz gereken ek bir parametre daha var ve bu da; ziyaretçilerinizin her ziyarette kaç tane sayfayı ziyaret ettiği – sayfa görüntüleme sayısı

Diyelim ki websitenizde 220 adet sayfa var ve her birinde, sizin için ortalama $0.25 CPM fiyatı olan bir adet ADX reklam birimi var. Ayrıca ziyaretçileriniz, her ziyaretlerinde ortalama 2 makale ziyaret ediyorlar – ziyaret başına 2 sayfa görüntüleme.

Yukarıdaki bilgileri göz önünde bulundurursak, günlük $55 hedefinize ulaşabilmeniz için websitenizde günlük 220K gösterim üretmeniz gerekir. Bu, kullanıcı başına 2 sayfa ziyaretiyle günde 110K ziyaret anlamına gelir.

Bu sayı kulağınıza oldukça büyük gibi gelebilir. Sitenize her gün 110,00 adet ziyaretçiyi nasıl çekeceğinizi merak ediyor olabilirsiniz. İyi haber ise, yukarıdaki denklemin herhangi bir bileşenini değiştirerek hedeflerinize daha çabuk ve daha kolay ulaşabilirsiniz.

Websitenizdeki reklam birimlerinin; CPM, temel konularınız ve ziyaretçi trafiğinizin coğrafi konumuna bağlı olarak değişkenlik göstereceğini belirtmek gerek.

Eğer ziyaretçilerinizin büyük çoğunluğu birinci sınıf pazarlardan geliyorsa (Kuzey Amerika, Batı Avrupa, vs) ve websitenizin içeriği rekabet gücü yüksek bir endüstriyi konu alıyorsa; o zaman büyük ihtimalle CPM burada ele alınan örnekten daha yüksek olacaktır.

İyi trafik, akıllı içerik ve usta reklam optimizasyonu sayesinde CPM oranınız $0.25’ten $0.40’a çıkarsa ne olur; bunu inceleyelim.

Günde $55 / 0.40 CPM = 138 x 1000 = 138,000 günlük sayfa görüntüleme (yılda 50M)

Ziyaret başına ortalama 2 sayfa gösterimi örneğini ele alırsak; günde yalnızca 69,000 ziyaretçi ile hedefinize ulaşabileceksiniz.

Bu ilginç bir örnek; çünkü ortalama CPM’de, $0.25’ten $0.40’a, yalnızca $0.15’lık bir artış ile hedeflerinize daha az ziyaretçiyle ve çok daha hızlı ulaşabileceğinizi gösteriyor.

Sonuç olarak, ziyaretçi temeliniz orijinal örnekteki ile aynı kaldığında (110K), aylık geliriniz çok daha yüksek oluyor. Bu senaryoda siteniz, karında devasa bir %160’lık artış kazanmış olacak çünkü; $0.15’lik artış, sitenizi halihazırda kazandığınız tutarlı kullanıcı akışından kaynaklanan yıllık ek bir $12,000 USD ile ödüllendirecek. Bunun güzel yanı; CPM başına maliyette %60’lık bir artışa ulaşan aynı trafiğin, finans hedefleriniz için $12,000 USD daha karlı, uzlaşılır ve avantajlı olması.

 

Gelirinizi Artırmak İçin Stratejiler

Para kazanma (monitizasyon) kaynaklarınızı çeşitlendirmenizi tavsiye ederiz. Yayıncılar, websitelerinde yalnızca AdSense kullanmakla sınırlı değiller. Para kazanma (monitizasyon) stratejinizle paralel olarak yeni para kazanma (monitizasyon) kanalları eklemekte özgürsünüz!

Ek para kazanma (monitizasyon) kanalları ekleyerek veya reklam kümenizi reklam şelalenize göre tekrardan organize/optimize ederek; ilave bir para kazanma (monitizasyon) geliri sayesinde, tek bir reklam biriminden yılda $20,000 kazanma hedefinize kolayca ulaşır, hatta bu hedefi aşarsınız.

Dahası, websitenizde daha fazla içerik üretme çabasıyla (umarız ki eşsiz video içeriği eklemeyi de zaten düşünüyorsunuzdur) ve doğrudan ve organik site trafiğinden para kazandıran paylaşımlarınızla; websitenizin her bir içerik parçasında meydana gelen her gösterimle birlikte gelir artışınız büyüyecektir.

 

Sonuç

En başlarda, yayıncılar için bulunan birçok ilgi çekici opsiyonun yanında bir bilinmezliğe atlıyormuş gibi hissedebilirsiniz; websitenize yeni para kazanma (monitizasyon) çözümleri eklemenin dolambaçsız ve basit bir süreç olmadığını kesinlikle anlıyoruz. Yine de, ileri tuşuna basmaya çekinmemeli ve aylık gelirinizi geliştirmek için elinizden geleni yapmalısınız.

Websiteniz bir para kazanma (monitizasyon) aracı olmalı; aylık gelirinizi büyütmede yol boyunca size yardımcı olmak için buradayız. Boyutu fark etmeksizin Total Media websitenize, tüm bu etkili para kazanma (monitizasyon) akışlarını eklemesinde yardımcı olabilir ve sonrasında gelen tüm kompleks optimizasyonların üstesinden gelebilir.

Umarız ki bu yazı size, içeriğiniz sayesinde website trafiğinizi artırma yolları aramanın avantajlarını daha iyi anlamanızda ve trafiğinizden kazanabileceğiniz geliri artışını mümkün kılan yolları nasıl göreceğinize dair yardımcı olmuştur. Umarız ki sizi, websitenizin gelir potansiyelini bugün olduğundan daha uygulanabilir bir hale getirebilecek değerli bilgiler ile donatabilmişizdir.